Citológia vizsgálat

A szövettani, vagyis citológiai vizsgálat daganatok, gombás- vagy bakteriális fertőzések és más megbetegedések kimutatására is alkalmas. A vizsgálat egyszerű és teljesen veszélytelen, semmilyen felkészülést nem igényel a páciens részéről.

Nőgyógyászunk által levett hüvelyi és/vagy méhnyaki kenet minta alapján végezzük a sejtvizsgálatot, mely azt hivatott vizsgálni, hogy találhatóak-e rákos vagy potenciálisan rákmegelőző állapotból származó sejtek a hüvelyben.

A méhszájról egy műanyag pálcával a legfelső, könnyen leváló sejtrétegből veszünk mintát. A vizsgálat a hüvely vagy a méh fertőzéseinek kimutatására is alkalmas.

A rákszűrés eredményét egy P betű és egy ötös számskála jelzi. A P1 és P2-es eredmény rosszindulatú folyamatot nem valószínűsít. A P3-as az első kóros citológiai érték a sorban, de akár egyszerű gyulladást is jelölhet, míg a P4-es érték már egyértelmű rákos elváltozásra hívja fel a figyelmet.

Optimálisan a rákszűrést a menstruáció utáni 10 – 23. nap valamelyikén érdemes elvégeztetni, kiürített hólyaggal.

Foglaljon időpontot nőgyógyászunkhoz!