Mellplasztika

A probléma: A mell érzékeny szervünk, mind biológiai, mind esztétikai szempontból. Problémát okozhat a lógó mell, a túlságosan nagy mell, de sokan kérnek mellnagyobbító műtétet is.

Mellnagyobbító műtét
A kettős üregű protézis egy állandó méretű, szilikongéllel töltött belső tasakból és egy ezt körülvevő, steril sóoldattal feltölthető külső tasakból áll, amit a sebész a műtét során tölt fel kellő méretűre. A sóoldattal tölthető protézis egyetlen tasak, amit a műtét során töltünk fel steril élettani sóoldattal. A protézisek sima, vagy úgynevezett texturált, azaz érdesített felszínűek lehetnek. Ennek a műtét után létrejövő, a protézist körülvevő hegesedés kialakulásánál van jelentősége, amit a későbbiekben ismertetünk. A műtétet az előzőleg megvizsgált betegen, altatásban vagy helyi érzéstelenítésben végezzük. A megfelelő méretű protézist a mirigyállomány, vagy a nagy mellizom alá ültetjük be. A mellplasztika műtéti behatolás történhet a mell alatti redőben, a hónaljárok felől, vagy a bimbóudvaron átvezetett 4-5 cm-es metszésből. A bőrt mindig plasztikai varrattal zárjuk. A protézis számára kialakított üregbe a váladék elvezetésére csaknem minden esetben draint helyezünk be, amit másnap távolítunk el.

A mellplasztika műtét utáni teendők
A mellplasztika műtét után rugalmas kötést kap a beteg, amit egy hétig viselni kell. Az első hét után ez a szoros kötés cserélhető rugalmas melltartóra, amit további 5 hétig kell viselni annak érdekében, hogy a mellplasztika műtétnél kialakított helyzetben rögzüljön a protézis. A varratokat 2 hét után távolítjuk el.

Lógó mell felvarrása
A mellek megsüllyedésének oka, hogy a bőr, amely a mell állományának egyedüli felfüggesztője, megnyúlik, rugalmasságát veszti, így a mirigyállomány és a zsírszövet - kötőszövet a gravitáció szabályainak megfelelően lesüllyed. A mellplasztika műtét helyi érzéstelenítésben vagy altatásban végezhető. Nagyobb melleknél az altatást tartjuk előnyösebbnek, kisebb mellek esetén a helyi érzéstelenítést ajánljuk.
Kérdés CÍM: Túltengő mellek kisebbítése vagy egyszerűen Mellkisebbítés
Ezt a műtétet főleg azoknak ajánljuk, akik egészségügyi vagy esztétikai okoból szeretnének kisebb melleket. A beavatkozás után arányosabbá fog válni az alak, ezáltal javít a páciens megjelenésén és magabiztosságán is. A túlságosan nagy méretű mellek ugyanis súlyuknál fogva megnyújtják az őket felfüggesztő bőrt és ezáltal lógó helyzetbe kerülnek. Ezt is altatásban végzett mellplasztika műtéttel korrigáljuk.

augusztusi ajánlatok klinikánkon
Pénztárcakímélő hét
Pénztárcakímélő hét - Thread Lifting Akció
Pénztárcakímélő hét - Hialuronsavas feltöltés Akció