Mellplasztika

A probléma: A mell érzékeny szervünk, mind biológiai, mind esztétikai szempontból. Problémát okozhat a lógó mell, a túlságosan nagy mell, de sokan kérnek mellnagyobbító műtétet is.

Mellnagyobbító műtét
A kettős üregű protézis egy állandó méretű, szilikongéllel töltött belső tasakból és egy ezt körülvevő, steril sóoldattal feltölthető külső tasakból áll, amit a sebész a műtét során tölt fel kellő méretűre. A sóoldattal tölthető protézis egyetlen tasak, amit a műtét során töltünk fel steril élettani sóoldattal. A protézisek sima, vagy úgynevezett texturált, azaz érdesített felszínűek lehetnek. Ennek a műtét után létrejövő, a protézist körülvevő hegesedés kialakulásánál van jelentősége, amit a későbbiekben ismertetünk. A műtétet az előzőleg megvizsgált betegen, altatásban vagy helyi érzéstelenítésben végezzük. A megfelelő méretű protézist a mirigyállomány, vagy a nagy mellizom alá ültetjük be. A mellplasztika műtéti behatolás történhet a mell alatti redőben, a hónaljárok felől, vagy a bimbóudvaron átvezetett 4-5 cm-es metszésből. A bőrt mindig plasztikai varrattal zárjuk. A protézis számára kialakított üregbe a váladék elvezetésére csaknem minden esetben draint helyezünk be, amit másnap távolítunk el.

A mellplasztika műtét utáni teendők
A mellplasztika műtét után rugalmas kötést kap a beteg, amit egy hétig viselni kell. Az első hét után ez a szoros kötés cserélhető rugalmas melltartóra, amit további 5 hétig kell viselni annak érdekében, hogy a mellplasztika műtétnél kialakított helyzetben rögzüljön a protézis. A varratokat 2 hét után távolítjuk el.

Lógó mell felvarrása
A mellek megsüllyedésének oka, hogy a bőr, amely a mell állományának egyedüli felfüggesztője, megnyúlik, rugalmasságát veszti, így a mirigyállomány és a zsírszövet - kötőszövet a gravitáció szabályainak megfelelően lesüllyed. A mellplasztika műtét helyi érzéstelenítésben vagy altatásban végezhető. Nagyobb melleknél az altatást tartjuk előnyösebbnek, kisebb mellek esetén a helyi érzéstelenítést ajánljuk.
Kérdés CÍM: Túltengő mellek kisebbítése vagy egyszerűen Mellkisebbítés
Ezt a műtétet főleg azoknak ajánljuk, akik egészségügyi vagy esztétikai okoból szeretnének kisebb melleket. A beavatkozás után arányosabbá fog válni az alak, ezáltal javít a páciens megjelenésén és magabiztosságán is. A túlságosan nagy méretű mellek ugyanis súlyuknál fogva megnyújtják az őket felfüggesztő bőrt és ezáltal lógó helyzetbe kerülnek. Ezt is altatásban végzett mellplasztika műtéttel korrigáljuk.