Intimsebészet

Kisajak plasztika

A kis szeméremajkak átlagosnál valamelyest nagyobb mérete zavaró lehet viselője számára. Az elváltozás gyakran együtt jár a nagyajkak bizonyos fokú alulfejlettségével, amitől a kisajkak relatíve még nagyobbnak tűnnek.

Az elváltozás műtétileg korrigálható a kisajkak megkisebbítésével.

A műtét elvégezhető helyi érzéstelenítésben, vagy rövid altatásban. Altatás után néhány órás-, maximum egy éjszakás klinikai megfigyelés szükséges, majd panaszmentesség esetén otthonába távozhat a páciens.
Műtét után a kisajkak néhány napig duzzadtak, enyhe fájdalom előfordulhat, nagy fájdalom nem jellemző.
Nagyon fontos a műtét után a higiénés szabályok betartása. A napi mosakodáson túl a sebeket a sebgyógyulás ideje alatt fertőtlenítő kenőccsel (Betadine) ajánlatos kenni, nedvszívó lap (intim betét) használata mellett.
A műtétnek a minden műtét esetén fennálló-, de a gyakorlatban nagyon ritkán bekövetkező általános sebészi kockázatok mellett (vérzés, gyulladás, thrombozis, embolia) lényeges szövődménye nincs.