Rozácea

A rozácea/rosacea fokozatosan alakul ki. A legtöbben nem is gondolják, hogy rozáceában szenvednek, úgy gondolják, hogy a tünetek, az arc elpirulása, a papulák, pusztulák, a felnőttkori akné, a napra vagy szélre való extrém érzékenység bőrük természetes öregedési folyamatának része. A korai diagnózis és kezelés ugyanakkor alapvető fontosságú, mert a kezeletlen rozácea visszafordíthatatlan elváltozásokat okozhat és akár vaksághoz is vezethet. A rozácea általában az orcákon, orron, állon és homlokon jelenik meg, férfiaknál pedig az orron okozhat elváltozást.

Négy stádiuma ismeretes. Az első lépcsőben a bőr gyakran kipirul. Ez akár már gyermekkorban elkezdődhet, de jellemzően a 30-60 év körülieket érinti. A bőr gyakrabban ég, illetve csíphetik az akné elleni készítmények. A második stádiumban már érelváltozásokat is láthatunk. Ideiglenesen megmaradó pirosságot az arc középső részein (erythema) vagy pedig enyhe telangiectaizákat (pókhálószerű, vékony, megpattant hajszálereket) látunk. A következő fokozatban az erek még inkább kitágulnak, a vörösség állandósul, papulák és pusztulák (pattanásszerű elváltozások) jelennek meg. Szembetegségek, pl. kötőhártya gyulladás vagy szemhéjgyulladás kapcsolódhat, és ödémásodhat az arc középső része. Az utolsó stádiumban szemgyulladás, vakság léphet fel. Többszörös telangiektáziát láthatunk, és megjelenik a borvirágos orr.

A rozácea kezelése komplex, és nagy kihívást jelent. Kezeléséhez meg kell állapítani, melyik stádiumban van az elváltozás és tisztázni kell a reális elvárásokat.
A tünetek enyhítésére több megoldást kínálunk, és sokszor érdemes ezeket ötvözni, illetve szükség lehet bőrgyógyász bevonására is.
Az életmódra is oda kell figyelni, kerülni kell a gyulladást fokozó állapotokat, a stresszt, a forró, fűszeres, kipirulást okozó ételek, italok fogyasztását.

Júniusi ajánlatok klinikánkon
Felszívódó szálas arckezelések 20% kedvezménnyel
Gépi testkezelések 40% kedvezmény
Calluspeeling láb peeling 9.990 Ft + termékkedvezmény